ייעול, ניהול ובקרה של מערכות הליקוט וההפצה

במידה ואתם עובדים בארגון אשר מספק תוצרת פיזית אל קהל לקוחותיו, אתם בוודאי מכירים את הקושי הגדול בניהול שוטף של מערך הרכבים ואספקת הסחורה אל היעד המבוקש. בארגונים רבים, מערך האספקה צורך משאבים עצומים ואף מהווה מכשול אמיתי ביצירת חווית לקוח אולטימטיבית ויעילה אשר משאירה את קהל הלקוחות שלנו מרוצה ונאמן לנו. 

ניהול חכם – מינימום רכבים וזמן

אחד היתרונות המרכזיים של ניהול מערך ההפצה בארגון באמצעות כלים חכמים הוא שאנו מסוגלים לנהל את מערך ההפצה תוך חסכון אדיר ברכבי משלוח ובזמני האספקה שלהם. איך זה קורה? המערכות החכמות הקיימות כיום בשוק, מרכיבות את מסלולי האספקה תוך שימוש במידע פנימי של הארגון אודות קווי החלוקה, צורכי החלוקה ופרמטרים נוספים אשר מוזנים אל מערכת ולמעשה מחשבים בצורה עצמאית מהם קווי החלוקה האופטימליים עבור הארגון. 

יתרון תחרותי בשוק הרווי

כשהעומס עולה על המערכת וארגונים רבים מתקשים לספק את הסחורה בזמנים אשר נקבעו, ארגונים אשר עובדים בצורה ממוחשבת, תוך תכנון חכם ועצמאי של קווי החלוקה, נהנים מזמני אספקה אשר עומדים ביעדים, ללא כאוס מיותר בתוך הארגון והכי חשוב – עם איכות גבוהה יותר בשירות הלקוחות. 

המערכת שלנו באמודט מתרכזת בכמה כללי ברזל אשר מאפשרים למחלקת ההפצה להשיג את יעדיה בזמן ובמחיר המינימליים. איך עושים זאת?

  • קיצור זמן בתכנון ההפצה
  • ראייה כוללת של כל המשלוחים במסך מרכז אחד
  • העמסה של החבילות באמצעות ברקוד לצורך אימות.
  • הוספת נסיעות כמו איסוף צקים או החזרות
  • הצגת קווים פעילים זמן נסיעה ותכנון מיטבי של המסלול אופטימיזציה של המסלול.
  • אפשרות לחיבור קווים במקרה של עודפי מקום וזמן לרכבים
  • קבלת תעודות חתומות וצילומים של המסמכים שהוחתמו ע"י הנהג.
  • החזרת התעודות החתומות למערכת ה ERP 
  • במקרה של חותמות אפשרות לצילום המסמך
  • מערכת המציגה צפייה של כל הנסיעות הפעילות במסך מרכז אחד.
  • בקרה על חזרת הנהג למחסן וסגירת קו מסודרת ומתועדת.
  • צפיה בהיסטוריית נסיעות וביצועי נהגים.
  • החל מ 6-2021 ניהול מערך הליקוט על סמך הזמנות 

איך זה נראה בתוך הארגון?

נהגי הארגון יוצאים עם אפליקציה המכילה את קו האספקה שלהם,  יחד עם תעודות משלוח (PDF). 

תכנון הקו של כל נהג מתוכן בהתאם לעומס בכבישים בהתאם לשעת החלוקה שלנו, כך שהכל מתוכן ומתוזמן מבעוד מועד.  לנהג, מתאפשר לצלם את מסמך המקור חתום למקרה שיש להוסיף חותמת לחתימת הלקוח בעת ביצוע המשלוח. בנוסף, באמצעות האפליקציה, הוא מקבל את כל ההערות שיש עליו לעשות בבית לקוח (למשל לקחת צ'ק, לבקש לסדר מסלול מחדש עקב שינוי שביצע לא לפי התוכנית ועוד). האפליקציה הינה בעלת חווית משתמש גבוהה מאוד, לכן, היא אינה גוזלת זמן יקר מצד הנהג ומאפשרת לו לבצע את עבודתו בצורה נעימה וקלה ומגבירה את שיתוף הפעולה מצידו. 

עתיד אפליקציית ההפצה

מתוך הבנה כי תנאי השטח הולכים יד ביד עם עבודת המחסן, פיתחנו מערכת משלימה לאפליקציית ההפצה, אשר תפעל לליקוט במחסן הארגון. המערכת נמצאת בשלבי פיתוח סופיים, וצפויה להתחלה שימוש אצל לקוחותינו כבר ביוני 2021. 

עם סיום הפיתוח, אנו נשלים את מערך ההזמנות החל מקבלת ההזמנה ע"י הסוכן דרך האפליקציה של אנשי המכירות  דרך תכנון הקווים לליקוט ולאחר מכן להעמסה וחלוקה. בנוסף, איש המכירות, יקבל דוח חי ובו זמני האספקה של לקוחותיו, שם הנהג  ועוד.

לאחר שנים של פיתוח והטמעה של מערכות הפצה בחברות וארגונים בארץ ובעולם, אנו יודעים להגיד בפה מלא כי חברות המשתמשות בפתרון חכם של מערכות ההפצה שלהן, רואות החזר השקעה מידי, חוסכות זמן, כסף ונותנות ללקוחות שלהם שרות איכותי ומהיר.

מערכות ממוחשבות הם הדרך להצלחה במכירות ובשרות!!!

מכירים אנשים נוספים שהמאמר הזה יכול לעזור להם? שתפו אותם!

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב google

מאמרים נוספים

מערכת ניהול המכירות

איך מנהלים ומיעלים את מערכת ניהול המכירות בארגון?

מערך המכירות בחברות הפצה ושיווק רבות, עובד ברובו מחוץ למשרד. בעוד אנשי המכירות מסתובבים בין הלקוחות השונים הפזורים ברחבי הארץ, המידע אודות הלקוחות וצרכיהם, מנוהל במשרד. הפער הזה בין השטח למשרד, מהווה מכשול אדיר עבור אנשי השירות ועבור מערך הניהול הכללי בארגון

לכתבה המלאה »

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו